torsdag 1. desember 2011

Ventetid

Ventetiden er lang for mange, mange spente og nyskjerrige sjeler som øyner et lite håp om at det de ønsker seg vil åpenbare seg.
Jeg for min del har ikke hatt den vindudelige ventetiden på mange år. Har liksom ikke fått med meg dette i de siste årene. Kan det komme av at tiden ikke strekker til, at det er mer stress enn kos. Det er så mange forventninger til oss arbeidende mødre både fra mann, unger og resten av familien - og særlig når jeg er den eldste i min generasjon. Er det forventninger til at jeg skal føre disse gamle familietradisjonene videre? siden den eldste generasjonen er borte og den mellomste ikke gidder/orker mer.

Jeg vet ikke, det er ingen som har spurt meg eller fortalt meg at det er min tur eller at jeg burde ta min tur.

I år har jeg fått ett lite snev av juleforventninger eller skal jeg si lyst. Kan det være fordi jeg ikke arbeider så mye lengre og har tid. Tid som mine forfedre hadde mer av.

Så jeg har lagt min sjel i å "lage" en fin julekalender til hver av barna mine i år. Som et tent lys så jeg på de pakket opp sine gaver ved frokostbordet i år og de var fornøyde i år også. Helt etter oppskriften. Men ikke hadde jeg forventet at disse skjønne barna mine hadde laget en til meg!

Hva er ikke bedre enn en hjemmesnekra julekalender laget av barna sine :) Mine øyne var ikke lengre tørre.
Så nå etter at jeg har sendt ungene på skole sitter jeg her med en kopp kaffe, hører på julemusikk fra Morgenklubben på Radio Norge og smatter på min Marianne sukkertøy fra min og bare min julekalender.

Denne julen blir fin!

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...