onsdag 18. januar 2012

Syk katt?

I dag stusset jeg litt over at ikke Oliver kom inn i 100 da jeg åpnet døra. Hver morgen er det 3 puser som springer om kapp inn døra mot badet og bråstopper forand matskåla. Det er morsomt å se på og nåde dem som står i veien for dem.
Men i dag kom ikke Oliver som vanlig, her måtte vi lokke ham frem fra skogen. Og da vi så ham sittende på grillen og ikke kom inn - valgte jeg å bære ham inn. Var han så kald?
Da jeg satte ham ned forand matskåla, bare tittet han og stod helt stille. Hva var dette? Er du ikke sulten? Har du spist for mange mus i natt? Ja ja.
Han tuslet stille og rolig opp i kurven sin og satt en liten stund med senket hodet, og var det ikke et bedrøvet blikk han sendte meg? Jo, nå skjønte jeg. Du er ikke i form du Oliver. Hva feiler det deg da?

Søster Trixie hadde også skjønt at noe var galt, hun ville ligge helt ved siden av sin bror og passe på og legger en beskyttende bein over sin syke bror.


Ja dyreverdenen er ikke så ulik oss nei.
Vi lar dem ligge slik en stund, han kommer seg sikkert etterhvert.

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...